- Zicht op de werking van een ‘system wide approach’: conceptueel en in de praktijk op alle niveaus (practise as you preach)
- Kracht van een systemwide approach d.m.v. alignment (approach als driver, alignement als accelerator)
- Kracht van onderbouwing m.b.v. research
a. Professionalisering van leerkrachten
b. Professionalisering van leidinggevenden / schoolleiders
c. Ontwikkeling van een district brede visie op opleiden leren en student achievement - Krachtige beroepsgroepen zijn in staat hun professionalisering in eigen hand te nemen
- Het opleiden in de school is niet verder doorontwikkeld maar is een concept dat wordt geambieerd door het schoolsysteem in Canada
- Internationale contacten zijn verrijkend voor je eigen situatie… altijd!
A. Directe uitwerking resultaten studiereis door procesmanagement (begin december):
- Voorbereiding debriefing
- Follow up internationale contacten OISE en Californië
- Uitwerken projectplan [lectorale rede onderzoekslijn studiesucces]
- Aanvullen blog met relevante literatuur en websites
B. Debrief met linking pins in FHKE
1. DT Harrie & Astrid (december)
- Onderbouwing koers academische opleidingsschool 2020 waaronder de doorgaande leerlijn onderzoekende leerlijn onderzoek doen / onderzoekende houding
- Onderbouwing koers en strategie FHKE
- Principe van alignment interne (beleid uitvoeren op locaties) en extern
- Het belang & de waarde van structurele internationale contacten en nationale contacten, ook buiten de eigen regio: concrete afspraken met OISE en California State University Longbeach
2. Projectgroep internationalisering (januari)
- Bespreken opgedane internationale contacten en afstemming bij het leggen van contact en de regie en monitoring van structurele contacten vanuit FHKE naar internationale partners
- Bespreken ontwerpen FHKE werkwijze/protocol voor voorbereiding en terugkoppeling internationale reizen naar de eigen organisatie (studenten en docenten) en werkveld (vaststelling hiervan door DT)
3. Stuurgroep partnerschap opleidingsschool (januari)
- Onderbouwing koers academische opleidingsschool 2020 waaronder de doorgaande leerlijn onderzoekende leerlijn onderzoek doen / onderzoekende houding
- Het belang & de waarde van structurele internationale contacten en nationale contacten, ook buiten de eigen regio: concrete afspraken met OISE en California State University Longbeach
4. Lectoraat Leren & Innoveren (januari)
- Overdragen nieuwe bronnen ten behoeve van FHKE
- Opzet onderzoekslijn studiesucces
- Onderbouwing koers academische opleidingsschool 2020 waaronder de doorgaande leerlijn onderzoekende leerlijn onderzoek doen / onderzoekende houding
- Het belang & de waarde van structurele internationale contacten en nationale contacten, ook buiten de eigen regio: concrete afspraken met OISE en California State University Longbeach terugkoppeling internationale reizen Ontario en EAPRIL naar de eigen organisatie (studenten en docenten) en werkveld
5. Collega’s, studenten en werkveld FHKE (februari/maart)
- Kort beeldverslag met verwijzing naar de blog om op te nemen in nieuwsbrief FHKE
- Follow up feedback sessie met specifieke groep docenten en studenten
No comments:
Post a Comment