On the journey of learning....
Accent heeft in haar Strategisch Beleidsplan opgenomen dat “Iedere Accentmedewerker deel uitmaakt van een Professionele Leer Gemeenschap.”
Dit wordt inzichtelijk door de Plan-do-check-act-cyclus om te vormen naar de Plan-do-study-act-cyclus.
Onderzoeken i.p.v. checken vraagt een lerende houding van alle medewerkers in de school c.q. de organisatie.
Het vraagt telkens om nieuwe, beproefde inzichten, gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen.
Accent en haar scholen op weg naar een lerende organisatie!
Professionele LeerGemeenschappen kunnen worden gevormd op schoolniveau en op organisatieniveau.
Op welke wijze kan dit bij Accent plaatsvinden, opdat we samen nog beter onderwijs realiseren?
Deze vraagstelling ligt ten grondslag aan de studiereis naar Toronto.
Gisteren hoorden we op het ministerie van Educatie en van het bestuur van het York-district hoe de afstemming binnen het onderwijs in Ontario plaatsvindt.
Aan het eind van de middag kwamen we nog in gesprek met de schoolleiders van scholen die we morgen gaan bezoeken. Dit leverde interessante aandachtspunten op en veel stof tot nadenken.
We kijken uit naar opnieuw een inspirerende dag.
No comments:
Post a Comment