Vandaag (21 nov 2013) was de dag van de conferentie 'The Quest' (klik HIER).
Hoewel de workshop van Finland en de workshop van York wat teleurstellend waren, is het beeld van de dag toch overwegend positief.
Vooral de keynotes waren (conceptueel) sterk en de presentatie van Garden Groves Californië was overtuigend.
De hoogtepunten op een rijtje
- de keynote van de premier van Ontario was inspirerend: zo ziet het eruit als de politiek zich richt op duurzame schoolontwikkeling;
- het gesprek met Eric Heins liet zien wat het kan opleveren als de beroepsgroep zich politiek gaat roeren en zodoende een belangrijke regierol kan vervullen in systeembrede onderwijsverbetering;
- de workshop van Garden Groves Californië toonde een situatie waarin een universiteit actief betrokken is bij onderwijsverbetering en waarin het school board actief betrokken is bij werving en selectie van nieuwe leraren. Het biedt een ingang om contact te leggen met een gelijkgestemde lerarenopleiding;
- de keynote van Collins gaf ons bevestiging van de ingezette koers als het gaat om het investeren in een onderzoekende houding en onderzoeksvaardigheden voor aankomende en zittende leraren en het verbinden van opleiding aan schoolontwikkeling door middel van praktijkgericht onderzoek. Het maakt duidelijk welke functie goed onderbouwde kernconcepten hebben in die ontwikkeling en is zodoende ook relevant voor de positie en functie van het lectoraat.
No comments:
Post a Comment